Teslar Forum

Wszystko o fantastyce i RPG

Forum Teslar Forum Strona Główna -> PC ork -> Gothic 1
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Gothic 1
PostWysłany: 29.09.2007 o 10:25
Azmar
Fajny facet

 
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





1. Fabuła.
Król Rhobar II, władca ludzi, pokonał już wszystkich wrogów królestwa oprócz jednego. Myrtana wypowiedziała krwawą wojnę orkom i zaczęła ją przegrywać. Silniejsze i wytrzymalsze bestie zdołały porozbijać już większość ludzkich armii. Jedyną nadzieją na pokonanie najeźdźców jest magiczna ruda: tylko z niej można wytwarzać oręż zdolny powstrzymać hordy orków. W celu przyspieszenia wydobycia król zdobywa się na drastyczny krok: stwarza kolonię karną. Każdy przestępca w Myrtanie: od morderców do drobnych złodziejaszków zostaje zmuszony do wydobywania magicznej rudy w Górniczej Dolinie na wyspie Khoinis. Aby uniemożliwić więźniom ucieczkę, po sześciu magów wody i ognia oraz Xardas zamykają kolonię magiczną barierą. Niestety, coś wymyka się spod kontroli i strażnicy zostają uwięzieni razem ze skazańcami.
Wybucha bunt, więźniowie przejmują władzę nad kolonią, mordując paladynów. Król Rhobar nie ma wyboru: musi pertraktować ze zbrodniarzami. Tak powstaje układ będący esencją Gothic'a 1: pobliska ludność zrzuca do Górniczej Doliny wszystko, czego potrzebują do życia skazańcy, a ci w zamian dostarczają królestwu magiczną rudę. Bariera ma bowiem tą właściwość, że można do niej wejść, ale nie można się już wydostać.
Pewnego dnia przez barierę zostaje przerzucony nowy, bezimiennny skazaniec, a jedyne, co ze sobą ma, to łachmany i list do przywódcy Magów Ognia (ci bowiem również zostali uwięzeni w Górniczej Dolinie).
Co było dalej? To zależy tylko od ciebie...
2. Sytuacja.
W kolonii istnieją trzy kasty.
Pierwszą jest Stary Obóz. Miasto w samym centrum terytorium: zamek otoczony domami drobnych służalców i kopaczy. Przywódcą Straego Obozu jest Gomez, potężny wojownik o jeszcze silniejszym orężu. Chcąc mu służyć, musisz przejść drogę od posłańca, poprzez Cienia (drobnego strażnika) aż po Strażnika bądź Maga Ognia. Do miasta należy Stara Kopalnia: to dzięki niej Gomez otrzymuje wszystko, co zechce (od pożywienia do niewolnic).
Inną kastą jest Nowy Obóz: niewielkie skupisko chałup w kamiennej kotlince. Tam władzę sprawuje Lee, dawny generał króla Rhobara, zdradzony i niesłusznie osadzony. Jego podkomendnym jest Lares, a kastą niezależną są Magowie Wody. Jeżeli chcesz się tam wyróżnić, czeka cię droga od kopacza w Nowej Kopalni, poprzez Szkodnika aż po Najemnika. Ewentualnie możesz też wybrać ścieżkę magii.
Ostatnią kastą jest obóz na bagnie: miejsce fanatyków i kapłanów, wyznających jednego "boga": Śniącego. Przedziwne bóstwo, pozwalające swoim wyznawcą czerpać moc pozwalającą na usypianie wrogów i kierowanie wiatrem. Tym miejscem rządzą Guru, najwyźsi członkowie sekty. Jeśli chcesz dojść tam do władzy, czeka cię ciężka praca nowicjusza, a jeżeli taka będzie wola Śniącego, staniesz się jednym z Świątynnych Strażników.
Poza tym kolonia jest otoczona lasami i wybrzeżami pełnymi potworów, a na południu rozciągają się ziemie Orków, najniebezpieczniejsze miejsce w Górniczej Dolonie.
3. Bohater.
W grze przyjdzie nam kierowaćbezimiennym herosem, którego możemy szkolić w broniach dystansowych, jednoręcnych, dwuręcznych bądź magii. Ponadto możemy być zwinnymi złodziejami i morderczymi myśliwymi. A wszystko zależy od siły, zręczności i many.
4. Magia.
Chcesz czarować, ale wolisz być strażnikiem? Umożliwią ci to magiczne zwoje. Są co prawda jednorazowe, ale działąnie nie rózni się niczym od magicznych runów. Właśnie te runy są źródłem czarów: z nich magowie potrafią nieskończenie wiele razy tworzyć golemy i miotać błyskawicami.
Magia jest taka sama niezależnie, do której kasty się przyłączysz, ale kiedy np. jesteś Magiem Ognia, trudno będzie ci odnaleźć run z lodowym pociskiem.
5. Ogólnie:
Gra jest już dosyć stara, grafika i szczegółowość (nie mówiąc już o powierzchni terenu) pozostawiają wiele do życzenia, ale mimo wszystko fabuła, klimat (muzyka) i grywalnośc stawiają tą grę na bardzo wysokim miejscu. Gothic 1 jest uznawana za najlepszą grę z tej serii.

C.D.N ?

Autor : Folvor
[/i]
Zobacz profil autora
PostWysłany: 04.11.2007 o 18:29
Testudos
Korwin-Mikke, o-o!

 
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 498
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów





Gothic... Piękna gra, kultowa muszę powiedzieć. Kontynuacje są niepotrzebne, ale II można przeboleć.
Gierka stara, kiepska grafika, ale cudo!
To się po prostu nazywa arcydzieło ^^
Byłoby pięknie gdyby wydali w nowej szacie graficznej.
Zobacz profil autora
PostWysłany: 05.11.2007 o 21:55
Lawicky
Emisariusz
Emisariusz

 
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Festung Breslau





Taaa... ale nie bardzo... nowa szata graficzna z tą samą fabułą... kto by to kupił? ... nawet gothic może się znudzić, a tą grę przecie ludzie przechodzą po parę razy... :/
Zobacz profil autora
PostWysłany: 06.11.2007 o 6:46
Testudos
Korwin-Mikke, o-o!

 
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 498
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów





Wydaje ktoś teraz Gothica I? Hm? Very Happy
No właśnie.
Jak za 5-10 lat wydadzą Gothica I z nową szatą graficzną, poprawionymi bugami (wchodzenie w ściany, wbieganie do zamku poprzez zwykłe wyciągnięcie broni, etc.) to będzie trV xD
Gothic: Reaktywacja (vel. Rekolekcje)
Zobacz profil autora
PostWysłany: 06.11.2007 o 9:23
Lawicky
Emisariusz
Emisariusz

 
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Festung Breslau





No tak... ale musieli by to zrobić na nowym silniku... i dodać jakieś nowe misje... może kolejny obóz... trochę broni... i kilka nowych możliwości... zmienić system skilowania walki (procentowy w II jest fajniejszy)... ogólnie wtedy to gra byłaby dla wszystkich...
Zobacz profil autora
Gothic 1
Forum Teslar Forum Strona Główna -> PC ork
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin